Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
widgeo.net

Monday, November 17, 2008

Kenangan Bersama Ust. Akhil Hayy

Pada 9 Nov 2008 saya telah berkesempatan menghadiri Program Ceramah "Sedarlah Remaja Islam" anjuran Kelab Perkim Kuis dan Pusat Zakat Selangor dan Ust Akhill Hayy merupakan penceramah jemputan.Program diadakan di Pusat Konvesyen Kuis yg merupakan dewan Utama Kolej.
Saya agak tertarik dengan cara pendekatan yang digunakan Ustz didlm menyampaikan mesej dakwahnya iaitu memasukkan unsur2 humor agar hadirin yg mendengarnya tidak merasa bosan.
Para hadirin yang datang juga agak ramai hingga 3/4 dewan penuh dengan orng ramai.Para muslimah adalah majoriti hadirin yang datang memeriahkan suasana.Yela mcm kebiasaan kalau aktiviti sebegini kebiasaanya kaum perempuan yang paling ramai yg datang(tok kaum pompuan,ni bukn bodek tp kenyataan..hehe)
Diantara Isi2 ceramahnya yang menarik adalah tentang ubat hati iaitu cara2 mengubat hati adalah dengan selalukan membaca Al-quran,selalu mengerjakan solat malam disamping solat yang wahib,banyakkan berzikirdn selawat keatas Allah S.W.T dan kekasihNYA.
Saya juga sempat bergambar dgn Ust Akhil kstika sesi ceramah sudah habis.ni pon sebab saya thn beliau ketika hendak menaiki kenderaannya untuk ke Johoar bagi menghadirkan diri didalam program yang lain.
Akhir Kata,saya bersyukur ke hadrat Allah kerana diberi kesempatan seperti ini...wallahuallam...

No comments: